tisdag 29 oktober 2013

Kränkt över låsta dörrar

”Jag hade uppfattat det som att vi skulle få komma in efter vårt möte.”

Inombords drar jag en djup suck. Det var mycket riktigt att besökaren tillhörde en större grupp, som innan deras möte varit i våra offentliga lokaler. Och när jag säger offentliga menar jag lokaler där alla får komma in gratis, när vi har öppet. Nu var det en halvtimme kvar tills vi öppnade vilket innebar att jag rent personligt hade en del arbete att stå i.

”Nej, jag kan inte släppa in er förrän vi har öppet då…” för tredje gången blir jag avbruten av honom, då jag hade tänkt förklara att receptionen alltid måste vara bemannad när folk var i lokalen. Eftersom jag själv inte kunde garantera att jag kunde sitta låst där var dörren tvungen att förbi låst ytterligare en halvtimme.

”Men nu kommer en chef, så nu kan vi fråga!” Han sneglar på mig lite nedlåtet samtidigt som han pekar. Jag följer hans finger med blicken och och ingen av vår personal är synlig så långt ögat kan nå. Ah, en av hans chefer alltså.

Jag svarade inte utan började stänga dörren.

”Hon vill inte släppa in oss!” Att han nu var upprörd gick inte att ta miste på.

Jag hörde inte svaret från hans chef innan dörren stängdes men han slutade i alla fall att knacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar