torsdag 10 oktober 2013

Guide till att förstöra någons dag

Här har du en guide till dig som önskar förstöra någons dag:

Steg 1
Bli upprörd över något du hör om en verksamhet.

Steg 2
Leta reda på telefonnumret till sagda verksamhet

Steg 3
Ring och skäll ut första bästa person du talar med (läs: mig)

Steg 4
Vägra att lyssna när jag ska försöka förklara att jag inte är ansvarig för det du anklagar mig för.

Min reaktion? Efter tre minuter lyckas jag få hen att stanna upp tillräckligt mycket för att förklara att om hon är klar med att skälla ut receptionisten så kan jag koppla henne till ansvarig. Människan hade åtminstone tillräckligt mycket skam i kroppen för att snabbt haspla ur sig att hen inte visste vem hen pratat med, men inte tillräckligt mycket för att be mig om ursäkt.

Jag behöver helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar