torsdag 19 december 2013

Vad ett tack kan göra.

"Vad har hänt med min order?"

Det är en fråga jag fått höra alltför ofta den här hösten, ett resultat av den hårda press vi legat under. Men nu var det faktiskt inte vårt fel, jag kontrollerar ordern och allt har gått iväg som det ska, för nästan en vecka sedan. Så det är posten. Igen. Jag måste ändå erkänna att jag är förvånad över hur få beställningar som försvunnit i år, om man jämför med i fjol. Men det är jul och de flesta ordrar som går just nu är trots det julklappar, så jag svarar så artigt jag kan att det förmodligen är en försening med posten och att det enda vi kan göra från vår sida är att skicka en ny under morgondagen. Jag frågar om hur bråttom det är, om den behöver gå med a-post och så förklarar jag att eftersom vi stänger över julen så kan det vara svårt för oss att göra mer än så.

Och så kommer de där ordern som gör att hela ens dag lyfts, de där orden som visar att man ändå gör någon skillnad. "Om ni kunde göra det skulle jag vara väldigt tacksam! Och tack för oerhört snabbt svar förresten."

Du anar inte vad ett enkelt tack kan göra för servicepersonal. Helt plötsligt blev dagen genast mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar