måndag 11 augusti 2014

Helt rätt är halva fel

"Ursäkta mig, på de här parkeringstillstånden man hämtar ut... det står inte på informationen att man ska skriva dagens datum. Registreringsnummer nämner skylten, men inte datumet."
"Oj! Tack för att du sa till. Jag ska ordna med det. Det är ju så lätt att man blir hemmablind."
"Ingen fara!" Besökaren ler stort, uppenbart nöjd med sin insats. "Man vill ju inte att någon ska få parkeringsböter."

Efter att besökaren har gått går jag ut för att se exakt vad som står på informationsskylten, så att jag får ett hum om hur jag ska formulera den nya skylten.

"Glöm inte parkeringstillstånd! Skriv registreringsnummer och dagens datum med bläck."

Ingen ny skylt den här dagen. Däremot kanske nya glasögon till våra besökare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar