tisdag 17 september 2013

Tomma löften

När jag på morgonen kommer till arbetet möts jag av en post-it på mitt skrivbord om att en lokal blivit bortlovad. Visserligen finns inte bokningen inlagd i systemet men det är inget större problem då den bortlovade lokalen är obokad. Dessutom är det här sånt som händer alldeles för ofta. Fråga mig inte varför mina kollegor inte skickar den till en av oss med tillträde till bokningsprogrammet. Hur som helst, dagen flyter på och besökarna till den utlovade lokalen anländer.

"Hej. Vi har blivit lovade en projektor och en bärbar dator."

De möts enbart av en receptionist som ser ut som ett stort frågetecken. Det finns ingen projektor i rummet och hur de därmed kan ha blivit lovade en är för mig ett mysterium. Efter lite luskande visar det sig att ja, visst stämmer det, de har fått ett sådant löfte. Och nu till problemet att 1) hitta en ledig lokal med projektor som är stor nog för det stora sällskapet och 2) få sagda lokal redo för besökare inom loppet av ett par minuter. Den som lovade bort lokalen? Hen har gått för flera timmar sedan.

Och här trodde jag att jag skulle få ett lugnt avslut på arbetsdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar